2008-02-28

Sveiki atvykę į santykių su "antraisiais tėvais realybę!"

Jeigu niekada neturėjote jokių problemų su savo sutuoktinio artimaisiais, galite neskaityti šio straipsnio. Tačiau, aš labai dažnai girdžiu liūdnas istorijas apie santykius, kuriems reikia naujo prisilietimo. Dauguma mano sutiktų jaunų šeimų, sakydami savo priesaikas, niekuomet net negalvojo, kad tuokiasi ir su išrinktojo šeima. Man tai buvo labai sunki pamoka. Mano tinkami – ir labai pasiturintys – uošviai buvo pasibaisėję, kad jų sūnus vedė paprastą merginą iš Kentukio. Jie niekada nepraleisdavo progos man tai priminti. Tuo metu, mano atsakymai ir mano taktika nebūdavo labai geri – dažniausiai nutaisydavau tokią griežtą mokytojos miną ir nukreipdavau temą. Metams bėgant, šie „kandžiojimais“ mažėjo. Galbūt padėjo mano atsisakymas veltis į ginčus, o gal mano nuolatiniai pakvietimai vakarienės (pastebėjau, kad Kentukio maistas jiems visai tiko). Tačiau iš tikrųjų, aš ėmiau labiau pasitikėti savimi ir gerbti save. Tačiau iki šiol reikėjo nueiti ilgą kelio galą...

Atsimenu vieną sekmadienio popietę, dar mums neseniai susituokus, Dono mama paklausė manęs: „Na, sakyk brangioji, kokius mažus žmonos dalykėlius tu padarei šią savaitę?“ Tik prieš keletą dienų buvau iškepusi sausainių su šokolado gabaliukais ir daugybę riešutų. Donas buvo nekartą sakęs, kad jie jo patys mėgstamiausi! Norėdami parodyti, kad aš „gerai rūpinuosi“ jos sūnumi, atsakiau: „Aš padariau jo mėgstamiausių sausainių“. Jis nusišypsojo ir tarė: „O tai turbūt riešutinio sviesto sausainiai“. Aš papurčiau galvą – „Ne, su šokolado gabaliukais“. Ji atsitiesė ir sušuko: „Aš jam visą gyvenimą kepiau sausainius ir jo mėgstamiausi yra su riešutiniu sviestu!“ Tuo metu turėjau proto nutylėti, bet patikėkite manimi, Donas apie šį pokalbį tikrai sužinojo. Ir savo taikiu tonu, besišypsodamas jis atsakė: „Žinai brangioji, sausainiai su šokolado gabaliukais, kuriuos tu gamini – man patys skaniausi, o mamos kepami sausainiai – su riešutų sviestu“.

Nors ir nebuvome ilgai vedę, aš gana greitai supratau, kad nepakeisiu savo vyro mąstymo ir nepriversiu jo mąstyti tai, kaip aš. Taigi, aš nusprendžiau du dalykus. Pirma, niekada neminėti jokių sausainių prieš jo mamą. Ir nesitikėti blogiausio kiekvieną kartą kai mes ją aplankydavome. Juk jeigu tikėsimės blogiausio, tai taip ir atsitiks.

Užsispyrimas ir „kietumas“ niekada nepadės brandinti ir auginti santykius. Ir būtent to aš išmokau iš savo vyro pavyzdžio kaip jis elgdavosi su mano šeima. Žinoma, Dono tėvai kartais būdavo nemandagūs su manimi, bet, turiu prisipažinti, ir manieji niekada per daug nesižavėjo būsimuoju žentu, kuris atėjo pagrobti jų dukrą.

Iš tikrųjų, vieną vasaros popietę dar prieš mums susituokiant, mano tėvai buvo ypatingai nedraugiški. Aš vėliau jo paklausiau: „Kaipgi tu gali taip gražiai elgtis su kažkuo, kas visiškai tave ignoruoja?“ Jis nusišypsojo ir tarė: „Sandy, aš dabar ir juos mylėsiu, nes jie yra tavo tėvai. Vieną dieną ateityje, aš pamilsiu juos dėl jų pačių – taip kaip ir jie mane. Bet dabar, aš pasirenku gražiai sutarti“.

Gana greitai po vestuvių, Dono humoro jausmas ir užsispyrimas domėtis viskuo, kas domina mano tėvus privertė priimti jį į jų širdis. Dar labiau, po to kai Donui buvo diagnozuotas vėžys ir mes kalbėjome apie jo mirtį, jis pasakė, kad norėtų būti palaidotas prie mano šeimos. Jis dar pridūrė: „Tavo mama padėjo man užpildyti spragą, kurią jaučiau po savo mamos mirties ir jai bus tikrai sunku, kai visa tai pasibaigs. Tik neleisk jai išlaidauti per laidotuves. Manęs juk ten nebus – aš būsiu su Viešpačiu.“ Ir iki šios dienos jie ilgisi jo – lygiai taip pat kaip ir aš!

Nuostabu, kiek daug gali pakeisti kitoks požiūris. Viena mama pasakodavo istoriją apie moterį, kurios sūnus neseniai vedė. Savo pašnekovei ji skundėsi: „O, kokia ji tinginė. Ji tikisi, kad mano sūnus padės jai plauti indus, žiūrėti vaikus ir dar į parduotuvę pats nueis! Neįsivaizduoju, kiek ilgai jis ją pakęs!“ Draugė papurtė galvą: „O, tavo marti turi patį nuostabiausią vyrą! Jis padeda jai plauti indus, ir visai nesipriešina pasaugoti vaikus, o dar ir į parduotuvę nueina! Jis toks pagalbininkas! Jai pasisekė, kad gavo tokį gerą vyrą.“

Vita Rulinskienė, parengta pagal užsienio straipsnius

Keletas priminimų, kurie padės jums

statydinti savo santykius su antraisiais tėvais


  • Niekada nesivelkite į ginčus
  • Ir toliau nepaliaujamai melskitės už sutuoktinio tėvus
  • Saugokite savo žodžius
  • Planuokite laiką su savo antraisiais tėvais
  • Patys neieškokite problemų
  • Niekada neverskite savo sutuoktinio rinktis tarp jūsų ir tėvų
  • Pažvelkite į situaciją iš kitos pusės
  • Raskite tuos dalykus, kuriuos galite nuoširdžiai girti
  • Neapgaudinėkite savęs
  • Pasiūlykite netikėtas dovanas
  • Prisiminkite, kad patys esate mamos
  • Kartu aplankykite kitus giminaičius
  • Tvirtai saugokite šeimos ryšius

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

  Adaptuota The Professional Template tema